četvrtak, 6. siječnja 2011.

PRAVILA POSLOVNOG KOMUNICIRANJA

   
     Mnoga poduzeća u svom svakodnevnom poslovanju inzistiraju na komuniciranju koje je u poslovnom maniru. Kultura poslovnog komuniciranja podrazumijeva jasnu komunikaciju i uvažavanje sugovornika, kao i korištenje razumljive terminologije.Ovo podrazumijeva izražavanje bez upotrebe slenga, psovki i povišenog tona.Razgraničenje poslovnosti i radne atmosfere od familijarnosti i opuštenosti sastavni je dio kulture poslovnog komuniciranja, bez obzira na to da li se radi o telefonskom razgovoru,pisanju e-mailova i pisama ili o usmenoj komunikaciji. Poslovno oslovljavanje kada se zaposleni obraća kolegi ili poslovnom partneru podrazumijeva obraćanje korištenjem titule po hijerarhiji (direktor itd), odnosno prezimenom tj. u drugom licu množine kada se radi o obraćanju klijentu / poslovnom partneru. Nazočnost klijenta nalaže prekid svakog razgovora koji se vodi među kolegama bez obzira je li razgovor privatne ili poslovne prirode. Ovo podrazumijeva i to da se nesporazumi među kolegama nikada ne razjašnjavaju pred poslovnim partnerima i trećim licima. Bez obzira na formu korespondencije, strogo je zabranjeno slanje sadržaja koji neovlašteno otkriva povjerljive informacije o poduzeću kao i sadržaja u kojima se osobni stavovi predstavljaju kao javni stavovi toga poduzeće. Komunikacija nije ni prijenos poruke niti poruka. To je međusobna razmjena razumijevanja, odašiljatelja poruke s primateljem, ona treba biti učinkovita u poslovanju. Komunikacija je suština menadžmenta. Osnovne funkcije menadžmenta ( Planiranje , organiziranje , zapošljavanje , troškovi kontroling ) ne mogu se provesti bez učinkovite komunikacije. Poslovna komunikacija podrazumijeva konstantan protok informacija, a feedback je sastavni dio poslovne komunikacije. Organizacije su danas velike, što podrazumijeva i veliki broj zaposlenih. Postoje različite razine hijerarhije u organizaciji. Veći broj razina, znači i težu komunikaciju pri upravljanja organizacijom. Tada komunikacija igra vrlo važnu ulogu uprocesu usmjeravanja i kontrole ljudi u organizaciji. Povratne se informacije mogu trenutno dobiti te se time mogu izbjeći bilo kakvi nesporazumi, ukoliko ih ima. U velikim organizacijama trebala bi postojati učinkovita komunikacija između nadređenih i podređenih , između organizacije i društva u cijelosti jer je to je bitno za uspjeh i rast organizacije. Komunikacijska praznina ne bi trebala postojati u bilo kojoj organizaciji.


Poslovna komunikacija je ciljno orijentirana. Pravila, propisi i politika tvrtki moraju biti dostupni ljudima unutar i izvan organizacije. Poslovna je komunikacija, unutar poduzeća, gotovo uvijek određenim pravilima i normama. U prijašnjim je vremenima, poslovna komunikacija bila ograničena na korespondenciju telefonske pozive i slično no, sada s pojavom tehnologije, imamo mobitele, video konferencije, e-mailove, satelitske
komunikacije za podršku poslovnom komuniciranju. Učinkovita poslovna komunikacija pomaže u izgradnji dobre volje organizacije.

Poslovna se komunikacija može podijeliti u dvije vrste:

1. Usmena komunikacija - može biti formalna ili neformalna. Općenito, poslovna
komunikacija je formalni način komuniciranja, kao što su: sastanci, intervjui, grupne
diskusije, govora itd.

2. Pisana komunikacija – pisani oblici komunikacije podrazumijeva - dnevni red,
izvješća, priručnike i sl.

Učinkovita poslovna komunikacija je vrlo bitna za osobnu i poslovnu produktivnost
Dobra komunikacija na radnom mjestu čini temelj odnosa među kolegama. Kako značajan dio vremena provodimo u radnom okruženju, komunikacija je bitna za održavanje mira i harmonije na poslu. Kako postati učinkovit u komunikaciji s kolegama i poslovnim partnerima, postala je važna vještina, koju bi svatko trebao pokušati unaprijediti. Istina, vrlo je teško razviti dobre komunikacijske vještine, kao i odnose s kolegama na poslu,ali uz nekoliko osnovnih savjeta vezanih za komunikaciju, o kojima ćemo pisati u narednimpostovima, vaše će se komunikacijske sposobnosti značajno poboljšati.

Nema komentara:

Objavi komentar